marieelisabet

kvällstankar

Kategori: Allmänt


Jag läste i tidningen för ett tag sen att vi människor blir olyckliga av att dagdrömma. Det stod att vi tillbringar mycket tid på att fundera på det som varit och på framtiden istället för att fokusera på nuet.

Jag tror att vi blir olyckliga av att hela tiden matas med olika undersökningar om vad som är bra eller inte bra för oss. Ena veckan si och andra veckan så. Onyttig mat, för lite motion, för mycket av det, för lite av det....kanske skulle vi vara lyckligare om vi fick chansen att känna efter vad som är bäst för mig.
 
Just för tillfället försöker jag verkligen att bara fokusera på nuet, jag vill verkligen inte tänka på det som komma skall.Samtidigt är nuet ganska jobbigt eftersom det inte är lätt att se pappa ha så ont. Min starka envisa pappa. Han är så tacksam för det lilla jag gör. Jag hoppas att han kan få en bra dag på julafton utan att ha alltför ont. <3
 
/jag som känner mig rätt trött och sliten